Wednesday 9 June 2010

FIRST 第一条

Now that I have this page ready…. I should really put some effort to make a good start. LUCKILY / UNFORTUNATELY / ACTUALLY I have more than enough to write about. It is this “more than enough” that is causing the trouble. I have the will to write things that are interesting to the reader, virtual or real. In my mind, I will be working together with the virtual side of you to keep my blogging on the right level. Thanks, either for your actual reading, or just anyway.

I will write in three languages: English, Chinese and Dutch. Dutch is my mother language.

我也会经常用中文写。我脑子里这三种语言:英语、汉语和荷兰语,都有一样重要的位置,思考时都混着冒出来。荷兰语是我母语。汉语呢,我毕竟接触中国人和说中文都快二十年了,自己感觉很自然了。还有第四种语言,它的位置慢慢要恢复,是云南景颇族的载瓦语。我写完我博士论文和两本书‘Grammar and Dictionary of Zaiwa’以后我说载瓦语说得比较少了,每年回去的时间不够,不过脑子里它的详细的语法系统都还在。

我做语言研究之外还花了不少精力作画和作曲,也当过语言老师。我有个理想,我想把我所有的经验都集中在一起,在景颇族寨子创作、研究、教书,还请艺人、学者和各种志愿者合作和分享。为了景颇族的和谐发展,还有因为在这个三种文化和各种领域的交叉点作这些本身对大家都最有意义。

具体的再说,项目的事….


No comments:

Post a Comment